Nu găseşti ceva??? Sună la telefonul: +40737313750 sau SKYPE: ambreiajshop

Cautare pe shop ambreiaj

Cunostinte de baza: functia ambreiajului

Ambreiajul este un organ de mașină care prin cuplare transmite un moment de putere a unei mișcări de rotație, sau întrerupe această mișcare de rotație prin decuplare. Ambreiajele sunt folosite în mecanismele care au 2 axe, în general unul dintre ele este antrenat de un motor, iar celălalt antrenează cealaltă parte a mecanismului. Dezactivarea transmiterii cuplului de rotație, lasă cele două axe să se miște independent. Activarea ambreiajului se poate face atât în timp ce acesta se rotește sau în timp ce stă neînvârtit

Ambreiajele pentru autovehicule pot fi cu "cuplare și decuplare comandată" sau cu "cuplare și decuplare automată", au o gamă largă de aplicare, fiind utile de exemplu, pentru schimbarea treptelor de viteză a unui automobil.

La vehicule, când ambreiajul este activat pentru a transmite cuplul de putere a rotației motorului la celălalt ax al organului de mașină, de obicei către cutia de viteze, poate fi necesară creșterea rotațiilor motorului ca acesta să nu se oprească.O creșterea bruscă (exagerată) prea mare a turației motorului provoacă prematur uzura suprafețelor de contact (fricțiune) ale ambr.eiajului De fapt ambreiajul conecteaza sau separa motorul cu sistemul de antrenare.
Ambreiajul la autoturisme are in principiu aceeasi functionare, lasand la o parte aspectele de design: unul (sau mai multe) discuri de ambreiaj, presate intre volanta motorului si placa de presiune de arcuri puternice. Materialul de frictiune variaza in compozitie in functie de tipul ambreiajului (uscat sau in ulei in cazul motocicletelor).
Funcţiile ambreiajului sunt următoarele :-permite la pornirea automobilului cuplarea progresiva a motorului , care se aflain funcţiune , cu celelalte organe ale transmisiei , care , in acel moment, stau peloc; - permite cuplarea si decuplarea in timpul mersului automobilului motorului cu transmisia , la schimbarea treptelor de viteze.

Ambreiajele moderne trebuie sa indeplineasca urmatoarele functii:

-sa permită decuplarea completa si cat mai rapida a motorului de transmisie , pentru ca schimbarea treptelor sa se facă fara şocuri;-sa decupleze cu eforturi minime din partea conducătorului , fara a se obţine insa ocursa la pedala mai mare de 120-200 mm .Forţa la pedala necesara declupari nu trebuiesa depaseasca 150 N la autoturisme si 250 N la autocamioane si autobuze ;-partile conduse sa aibă o greutate cat mai redusa pentru ca schimbarea treptelor sase facă fara şocuri-sa fie suficient de progresiv pentru a se evita pornirea brusca din loc aautomobilului ;-sa asigure in stare cuplata o îmbinare perfecta intre motor si transmisie;-sa permită eliminarea căldurii care se produce in timpul procesului de cuplare prin patinarea suprafeţelor de frecare ;-sa amortizeze vibraţiile ce se produc in transmisie ;-sa aibă o construcţie simpla si ieftina ;-sa fie cat mai uşor de intretinut si de reglat si sa ofere siguranţa ;

Elementele principale ale ambreiajului modern:

Volanta


Un volant este o piesă în formă de disc turnat din fontă. Este prelucrat astfel ca să fie perfect echilibrat, să asigure montajul la arborele cotit, să aibă o mare parte din masă repartizată spre periferia discului. Repartizarea exterioară uniformă a greutății se face cu scopul ca volantul să îndeplinească funcția de uniformizator a mișcării de rotație pe toată durata ciclului motor. De asemenea este prelucrat ca să poată fi montată coroana dințată de pornire și să formeze organul primar al transmisiei mișcării de la motor la sistemele acționate.


 Discul de ambreiaj

Discul de ambreiaj este un disc din otel, acoperit pe ambele fete cu material de frictiune. Materialul de frictiune este un ferodou, la fel ca cel de pe placutele de frana.Ca si la placute, care pot fi mai mult sau mai putin performante, si ambreiajele sunt de strada, de curse sau speciale de anduranta.

Un disc de ambreiaj este format din placa de baza centrala, in care sunt niste arcuri pentru a atenua socurile cand discul face contact cu volanta, si placa exterioara, nituita de cea centrala, pe care este materialul de frictiune.



Postări populare