Numele este program
Ca producător lider în Europa, LuK a reuşit să dezvolte şi să ofere un volant cu masă dublă pentru fabricaţie în serie mare, cu care se poate realiza acest principiu fizic. Numele spune deja: Masa volantului convenţional a fost divizată. O parte aparţine în continuare inerţiei de masă a motorului, cealaltă parte măreşte acum inerţia de masă a transmisiei. Ambele mase sunt cuplate printr-un sistem elastic şi de amortizare. Un disc de ambreiaj, fără amortizor de torsiune, situat între masa secundară şi transmisie, preia funcţia de cuplare şi decuplare. Efectul secundar avantajos a acestei construcţii este că transmisia se poate cupla mai uşor din cauza masei reduse care trebuie sincronizată, iar sincronizatoarele se uzează mai puţin.Volant cu masă dublă de la LuK
Privire de ansamblu ale avantajelor ZMS de la LuK :- Comfort de rulaj al vehiculului de prima clasă
- Absoarbe vibraţiile
- Izolează zgomotele
- Permite rulaj comfortabil şi la viteză redusă
- Economiseşte combustibil
- Reduce solicitarea arborelui cotit şi a transmisiei
Aşadar, Ambreiajul cu masă dublă LuK este soluţia ideală.
Cu o condiţie: Supraînălţarea amplitudinilor, şi astfel ale momentelor maxime, cauzate de ambreiajul cu masă dublă, sunt proporţionale cu inerţia maselor oscilante. La ambreiajul cu masă dublă acest lucru ar fi perceptibil la pornirea şi oprirea motorului. La aceasta se adaugă şi faptul că inerţia mai mică a volantului motorului destabilizează vibraţiile torsionale ale acestuia. Datorită experienţei de decenii în construcţia de ambreiaje, specialiştii de la LuK au reuşit să rezolve convingător această problemă. Un dispozitiv suplimentar de amortizare împiedică eficient o supraînălţare a amplitudinilor la rezonanţă. În regim normal de funcţionare acest dispozitiv este nefuncţional, iar vibraţiile motorului sunt filtrate de către amortizorul cu arc.Frecarea şi elasticitatea arcului - raport optimizat.
Pentru o izolare optimă a oscilaţiilor şi pentru trecerea lină peste fecvenţa de rezonanţă la pornirea şi oprirea motorului, raportul dintre momentul frecare şi elasticitatea arcului trebuiesc adaptate optim. Lungimea arcurilor are aici o importanţă deosebită: Cu cât mai moale este un arc, cu atât mai bine se pot izola vibraţiile. Arcurile extrem de lungi din ultima generaţie ZMS au o rigiditate mult mai redusă decât de cele din prima generaţie. În regimul de rulaj, amplitudinile de rezonanţă sunt practic complet izolate faţă de transmisie.