Nu găseşti ceva??? Sună la telefonul: +40737313750 sau SKYPE: ambreiajshop

Cautare pe shop ambreiaj

Disc de presiune ambreiaj

Disc de presiune ambreiaj
Arcul central diafragma
Ambreiajelele cu arc tip diafragma s-au impus in totalitate pe piata de ambreiaje datorita gabaritului sau axial redus, facand posibila montarea in spatiile tot mai mici din jurul motorului. Arcul tip diafragma indeplineste totodata si functia de cuplare/decuplare prin presiune/depresiune a ambreiajului.
Arcul central diafragma este un disc subtire din otel, de forma tronconica, avand o serie de brate elastice formate din taieturi radiale.
La ambreiajele mecanice cu arc central diafragma, in functie de sensul de actionare al fortei de decuplare, se disting doua tipuri:
          - ambreiaj mecanic cu arc central diafragma decuplabil prin comprimare;
          - ambreiaj mecanic cu arc central diafragma decuplabil prin tractiune.
La majoritatea autoturismelor si a autoutilitarelor usoare, se utilizeaza ambreiaj mecanic cu arc central diafragma decuplabil prin comprimare.
Arcul central sub forma de diafragma este un disc de otel subtire, prevazut cu taieturi radiale
Constructia si functionarea arcului tip diafragma
In stare libera, arcul are o forma tronconica, iar la montare in ambreiaj el este deformat in raport cu inelul exterior 3 si apasa cu partea exterioara pe discul de presiune 1. La decuplare, arcul 4, fiind actionat de rumentul de presiune 5, se deformeaza in raport cu inelul interior 2, iar partea lui exterioara se deplsaeaza spre dreapta inpreuna cu discul 1 (prin intermediul elementului de legatura 6).
Avantajele utilizarii acestui tip de arc sunt:
          - asigura o presiune uniform si constant asupra discului de presiune (nu are tendinta sa patineze cand garniturile sunt uzate);
          - are dimensiuni de gabarit si greutate mai mica, comparative cu alte tipuri de ambreiaje;
          - forta necesara decuplarii este mai mica decat in cazul ambreiajului cu discuri elicoidale;
          - asigura o cuplare mai lina datorita elasticitatii mari a lamelelor arcului diafragma.
Carcasa si carterul ambreiajului
Carcasa ambreiajului se fixeaza pe volantul motorului si serveste drept cadru de montare pentru parghiile de decuplare, arcurilor de presiune si a elementelor de solidaritate a discurilor de presiune cu volantul. In partea centrala are o deschizatura prin care trece arborele primar al cutiei de viteze si al mansonului de decuplare, iar in scopul asigurarii unei raciri bune, carcasa este prevazuta cu ferestre de aerisire
Constructia carcasei ambreiajului
Fixarea carcasei pe volant se face cu suruburi, iar centrarea cu stifturi sau cu ajutorul unui umar executat pe volant. Carcasa ambreiajului se stanteaza din tabla de otel cu continut redus de carbon.
La unele constructii, carterul ambreiajului se executa, impreuna cu carterul cutiei de viteze, iar la altele separate. Forma si dimensiunile carterului depind de constructia ambreiajului. Carterul pate fi dintr-o singura bucata, si atunci se toarna din fonta sau din doua bucati, solutie la care ambele piese pot fi turnate din fonta sau numai jumatatea superioara turnata din fonta, iar cea inferioara stantata din tabla de otel. Carterul ambreiajului se centreaza pe flansa capacului rulmentului de la arborele primar.

Postări populare