Disc de presiune ambreiaj
Arcul central diafragma
Ambreiajelele cu arc tip diafragma s-au impus in totalitate pe piata de ambreiaje datorita gabaritului sau axial redus, facand posibila
montarea in spatiile tot mai mici din jurul motorului. Arcul tip diafragma indeplineste totodata si functia de cuplare/decuplare prin
presiune/depresiune a ambreiajului.
Arcul central diafragma este un disc subtire din otel, de forma tronconica, avand o serie de brate elastice formate din taieturi radiale.
La ambreiajele mecanice cu arc central diafragma, in functie de sensul de actionare al fortei de decuplare, se disting doua tipuri:
- ambreiaj mecanic cu arc central diafragma decuplabil prin comprimare;
- ambreiaj mecanic cu arc central diafragma decuplabil prin tractiune.
La majoritatea autoturismelor si a autoutilitarelor usoare, se utilizeaza ambreiaj mecanic cu arc central diafragma decuplabil prin
comprimare.
Arcul central sub forma de diafragma este un disc de otel subtire, prevazut cu taieturi radiale
Constructia si functionarea arcului tip diafragma
In stare libera, arcul are o forma tronconica, iar la montare in ambreiaj el este deformat in raport cu inelul exterior 3 si apasa cu partea
exterioara pe discul de presiune 1. La decuplare, arcul 4, fiind actionat de rumentul de presiune 5, se deformeaza in raport cu inelul
interior 2, iar partea lui exterioara se deplsaeaza spre dreapta inpreuna cu discul 1 (prin intermediul elementului de legatura 6).
Avantajele utilizarii acestui tip de arc sunt:
- asigura o presiune uniform si constant asupra discului de presiune (nu are tendinta sa patineze cand garniturile sunt uzate);
- are dimensiuni de gabarit si greutate mai mica, comparative cu alte tipuri de ambreiaje;
- forta necesara decuplarii este mai mica decat in cazul ambreiajului cu discuri elicoidale;
- asigura o cuplare mai lina datorita elasticitatii mari a lamelelor arcului diafragma.
Carcasa si carterul ambreiajului
Carcasa ambreiajului se fixeaza pe volantul motorului si serveste drept cadru de montare pentru parghiile de decuplare, arcurilor de
presiune si a elementelor de solidaritate a discurilor de presiune cu volantul. In partea centrala are o deschizatura prin care trece
arborele primar al cutiei de viteze si al mansonului de decuplare, iar in scopul asigurarii unei raciri bune, carcasa este prevazuta cu
ferestre de aerisire
Constructia carcasei ambreiajului
Fixarea carcasei pe volant se face cu suruburi, iar centrarea cu stifturi sau cu ajutorul unui umar executat pe volant. Carcasa
ambreiajului se stanteaza din tabla de otel cu continut redus de carbon.
La unele constructii, carterul ambreiajului se executa, impreuna cu carterul cutiei de viteze, iar la altele separate. Forma si dimensiunile
carterului depind de constructia ambreiajului. Carterul pate fi dintr-o singura bucata, si atunci se toarna din fonta sau din doua bucati,
solutie la care ambele piese pot fi turnate din fonta sau numai jumatatea superioara turnata din fonta, iar cea inferioara stantata din
tabla de otel. Carterul ambreiajului se centreaza pe flansa capacului rulmentului de la arborele primar.
Cautare pe shop ambreiaj
Postări populare
-
Simptome, cauze şi efecte “ Nici un ambreiaj nu ţine o veşnicie! Fețele discului de ambreiaj se uzează o dată cu parcurgerea kilometrilor...
-
Mecanismul hidraulic de comanda al ambreiajului Ambreiajul mecanic cu discuri poate avea in functionare doua stari: cuplat si decuplat. Trc...
-
Ambreiajul 1. DESTINATIA , CONDITIILE IMPUSE SI CLASIFICAREA AMBREAIAJULUI Ambreiajul face parte din transmisia automobilului...
-
Diagnostica si solutii ale problemelor la ambreiaje Nu decupleaza ambreiajul: Probleme Externe: Lichidul sistemului hidraulic est...
-
Volantul Fiind compatibil in dimensiuni cu partea conducatoare a ambreiajului, zona frontala a volantului constituie una din suprafetele d...
-
Disc de frictiune cu arcuri de amortizare In timpul cuplari ambreiajului, arcurile ambreiajului 9 dezvolta o forta de presare asupra disc...