Nu găseşti ceva??? Sună la telefonul: +40737313750 sau SKYPE: ambreiajshop

Cautare pe shop ambreiaj

Ambreiaj cu volant dublu (ZMS)

Motoarele moderne funcţionează la turaţii extrem de reduse. Se tinde spre motoare cu momente de torsiune tot mai mari. Caroseriile optimizate în canalul de vânt produc zgomote mai reduse. Noile metode de calcul ajută la scăderea greutăţii vehiculelor şi conceptele de combustie cu exces de aer sporesc randamentul motoarelor. O a cincea sau o a şasea treaptă de viteză scade suplimentar consumul de carburant. Uleiurile cu vâscozitate redusă uşurează schimbarea precisă a vitezelor. Pe scurt: Sursele de zgomot cresc, amortizarea naturală devine mai redusă. Motorul cu ardere inmternă, care prin procesele sale periodice de ardere induce oscilaţii de rotaţie în lanţul cinematic de antrenare, este încâ sursa principală de energie a vehiculelor - zgomotele transmisiei şi bâzâitul caroseriei sunt urmări neplăcute ale acestora. Şoferii obişnuiţi la comfort nu acceptă astăzi un asemenea de nivel de zgomot. Astfel, pe lângă funcţia de debreiere, funcţia ambreiajului de izolare eficientă a vibraţiilor motorului devine tot mai importantă. Din punct de vedere fizic acest lucru este uşor de soluţionat: Inerţia de masă a transmisiei trebuie majorată, fără a creşte masa care trebuie cuplată. Astfel, dacă se izolează oscilaţiile torsionale ale motorului, comfortul dorit vine de la sine. Pe lângă aceasta transmisia e mai puţin solicitată.

Numele este program

Ca producător lider în Europa, LuK a reuşit să dezvolte şi să ofere un volant cu masă dublă pentru fabricaţie în serie mare, cu care se poate realiza acest principiu fizic. Numele spune deja: Masa volantului convenţional a fost divizată. O parte aparţine în continuare inerţiei de masă a motorului, cealaltă parte măreşte acum inerţia de masă a transmisiei. Ambele mase sunt cuplate printr-un sistem elastic şi de amortizare. Un disc de ambreiaj, fără amortizor de torsiune, situat între masa secundară şi transmisie, preia funcţia de cuplare şi decuplare. Efectul secundar avantajos a acestei construcţii este că transmisia se poate cupla mai uşor din cauza masei reduse care trebuie sincronizată, iar sincronizatoarele se uzează mai puţin.

Volant cu masă dublă de la LuK

Privire de ansamblu ale avantajelor ZMS de la LuK :
  • Comfort de rulaj al vehiculului de prima clasă
  • Absoarbe vibraţiile
  • Izolează zgomotele
  • Permite rulaj comfortabil şi la viteză redusă
  • Economiseşte combustibil
  • Reduce solicitarea arborelui cotit şi a transmisiei

Aşadar, Ambreiajul cu masă dublă LuK este soluţia ideală.

Cu o condiţie: Supraînălţarea amplitudinilor, şi astfel ale momentelor maxime, cauzate de ambreiajul cu masă dublă, sunt proporţionale cu inerţia maselor oscilante. La ambreiajul cu masă dublă acest lucru ar fi perceptibil la pornirea şi oprirea motorului. La aceasta se adaugă şi faptul că inerţia mai mică a volantului motorului destabilizează vibraţiile torsionale ale acestuia. Datorită experienţei de decenii în construcţia de ambreiaje, specialiştii de la LuK au reuşit să rezolve convingător această problemă. Un dispozitiv suplimentar de amortizare împiedică eficient o supraînălţare a amplitudinilor la rezonanţă. În regim normal de funcţionare acest dispozitiv este nefuncţional, iar vibraţiile motorului sunt filtrate de către amortizorul cu arc.

Frecarea şi elasticitatea arcului - raport optimizat.

Pentru o izolare optimă a oscilaţiilor şi pentru trecerea lină peste fecvenţa de rezonanţă la pornirea şi oprirea motorului, raportul dintre momentul frecare şi elasticitatea arcului trebuiesc adaptate optim. Lungimea arcurilor are aici o importanţă deosebită: Cu cât mai moale este un arc, cu atât mai bine se pot izola vibraţiile. Arcurile extrem de lungi din ultima generaţie ZMS au o rigiditate mult mai redusă decât de cele din prima generaţie. În regimul de rulaj, amplitudinile de rezonanţă sunt practic complet izolate faţă de transmisie.


Set ambreiaj - OPEL VECTRA C


Set ambreiaj LuK RepSet Pro 624 3171 09 . . . . . . . . 241 EUR Pretul include TVA si transportul

*Diametru [mm]= 240
*Articol extins/Info extins= cu disc ambreiaj
*Articol extins/Info extins= cu placa de presiune ambreiaj
*Articol extins/Info extins= fara rulment presiune
*Reglare= cu reglare automata
*Articol extins/Info extins= Pt. montaj necesita scula speciala
*Varianta motor= pentru motoare cu volanta cu masa dubla
*Articol extins/Info extins= Verificati volanta cu masa dubla si daca e cazul inlocuiti-o        



Produsul este compatibil cu:   *tip cut.vit.: F40                                               

* OPEL
  o SIGNUM
     + 1.9 CDTI 120CP An de fabr.04.04-
     + 1.9 CDTI 150CP An de fabr.04.04-

  o VECTRA C GTS
     + 1.9 CDTI 120CP An de fabr.04.04-
     + 1.9 CDTI 150CP An de fabr.04.04-

  o VECTRA C
     + 1.9 CDTI 120CP An de fabr.04.04-
     + 1.9 CDTI 150CP An de fabr.04.04-

  o VECTRA C combi
     + 1.9 CDTI 120CP An de fabr.04.04-
     + 1.9 CDTI 150CP An de fabr.04.04-

 * SAAB
  o 9-3 (YS3F)
     + 1.9 TiD  An. de fabr.  09.04-     88kw  120 CP
     + 1.9 TiD  An. de fabr.  09.04-     110kw  150 CP

   o 9-3 Cabriolet (YS3F)
     +  1.9 TiD  An de fabr.  01.06-   110kw    150 CP

Plăci de presiune pentru ambreiaje

Placa de presiune a ambreiajului formează împreună cu volantul şi cu discul de ambreiaj un sistem de frecare şi este fixat pe volantă printr-o îmbinare cu şuruburi. Placa de presiune asigură transmiterea cuplului de la motor prin discul de ambreiaj spre arborele de intrare al transmisiei. Începînd cu anii '70, arcul disc înlocuieşte treptat arcurile elicoidale la ambreiajele autovehiculelor de persoane.

1, Ambreiaj cu arc disc
Motoarele cu ardere internă prezintă un deficit: Ele produc o putere utilă numai într-un anumit domeniu de turaţie - complet contrar electromotoarelor sau maşinilor cu aburi. Aceasta înseamnă: Turaţia, puterea motorului şi transmisia trebuiesc să corespundă optim în diferitele stări de funcţionare - acest lucru este asigurat de ambreiaj. Ambreiajul conectează sau deconectează lanţul cinematic de antrenare de la motor către transmisie. Acest lucru este conoscut de orice şofer, din propria experienţă. Dacă se acţionează pedala de ambreiaj, lanţul cinematic de antrenare se întrerupe şi astfel se poate schimba viteza. Mai mult, ambreiajul facilitează şi pornirea vehiculelor fără probleme şi fără şocuri sau smucituri.

Funcţia ambreiajului
Prin dezvoltarea continuă în construcţia de vehicule, componentele de ambreiaj trebuiesc să îndeplinească în prezent o multitudine de cerinţe, care au o influenţă semnificativă asupra comportamentului de comfort al vehiculului. Aici este vorba de pornire lină, cuplarea rapidă, amortizarea oscilaţilor sau reducerea la minim a zgomotului. Proiectanţii noştrii au soluţionat aceste cerinţe. Astfel un ambreiaj modern se caracterizează prin rezistenţa la turaţie, siguranţa înaltă de transmitere al momentului, gabarit redus, forţe reduse de decuplare şi durată ridicată de viaţă. Componentele principale ale unui ambreiaj sunt: Placa de presiune, volantul şi discul de ambreiaj

Placa de presiune formează împreună cu volantul şi cu discul de ambreiaj un sistem de frecare şi este fixat pe volant prin îmbinarea cu şuruburi din carcasă. Placa de presiune asigură transmiterea cuplului de torsiune de la motor, prin discul de ambreiaj, la arborele de intrare al transmisiei. În anii 70, ambreiajul de tip arc-disc înlocuieşte treptat ambreiajele cu arcuri elicoidale la vehiculele de persoane. Forţa de presiune pentru transmiterea cuplului de torsiune motor este preluată de un arc-disc cu fante. Arcul-disc se face simţit de şofer, deoarece acesta trebuie să aplice doar forţe reduse de pedală datorită forţei reduse de debreiere. În funcţie de construcţie şi de tipul de acţionare a ambreiajului se deosebesc ambreiaje cu arc-disc trase şi apăsate.

Ambreiajul cu arc-disc clasic de la LuK este un ambreiaj cu arc-disc apăsat. Fluxul de forţă trece mai întâi prin carcasa ambreiajului spre volantul înşurubat pe aceasta. Placa de presiune este legată prin arcuri lamelare cu carcasa ambreiajului. Protuberanţele plăcii de presiune ies în afară prin orificiile carcasei. Pe aceste protuberanţe se sprijină arcul-disc care se află în exterior. Acesta este fixat pivotabil în carcasă prin bolţuri şi inele de sârmă. Rulmentul de debreiere este dispus mobil pe diametrul exterior al butucului poligon. Momnetul de torsiune se transmite prin discul de ambreiaj la arborele de intrare în transmisie. Acesta este format ca arbore tubular şi se sprijină pe fusul arborelui cotit între ambreiaj şi motor.

2, SAC 1
Deoarece ambreiajele sunt supuse uzurii, LuK s-a ocupat foarte intensiv cu compensarea ei şi a fabricat acest mecanism deja din 1995. Ambreiajul cu auto-ajustare de tipSAC activează printr-un senzor de forţă (arc-disc) compensarea uzurii prin rotirea unui inel cu rampe înclinate. Datorită acestui mecanism de compensare se reduc forţele de acţionare la pedala de ambreiaj. Prin compensarea uzurii discului, a devenit posibilă şi prelungirea duratei de viaţă a ambreiajului de aproximativ 1,5 ori, fără o modificare semnificativă a forţelor de pedală pe timpul duratei de viaţă. Mecanismul de autoajustare SAC - constând din arc-disc senzor (senzor de forţă) şi dintr-un inel de ajustare din oţel ambutisat - se caracterizează printr-o precizie de funcţionare foarte ridicată. Deoarece pentru o acţionare comfortabilă a ambreiajului, pe lângă forţe de acţionare reduse, este necesar şi un proces armonic de cuplare, la SAC s-au creat posibilităţi pentru adaptarea caracteristicii de cuplare la fiecare autovehicul. Un exemplu în acest sens este arcul de compensare, care adesea poate genera caracteristici de acţionare a pedalei mai lineare.



O optimizare suplimentară a sistemului se întâlneşte la generaţia nouă SAC II.
La acesta, senzorul de forţă nu este materializat printr-un al doilea arc-disc, ci prin limbi ieşite în afară din arcul disc principal precum şi prin arcuri lamelare tangenţiale cu caracteristică degresivă.

Putere "sub capota motorului" fără "putere" la acţionarea pedalei de ambreiaj
În principiu există un raport liniar dintre momentele înalte de torsiune ale motorului şi forţa de acţionare necesară pentru ambreiere. În ciuda puterii tot mai mari "de sub capotă", aşadar momente înalte de torsiune ale motorului, şoferul nu trebuie să se aştepte la aceeaşi "putere" crescută pentru apăsarea pedalei de ambreiaj. Conceptele inovatoare de ambreiaj ale firmei LuK oferă soluţia.

În centrul dezvoltării ambreiajului pentru vehicule de persoane stă, în primul rând, reducerea continuă a forţelor de acţionare. Bazele pentru îndeplinirea acestei cerinţe au fost puse prin dezvoltarea şi lansarea pe piaţă a ambreiajului cu auto-ajustare de tip SAC (Self Adjusting Clutch) al firmei LuK. Acest SAC s-a impus între timp pe piaţă şi face posibilă ambreierea cu forţe de pedală de ambreiaj justificabile chiar şi la motoare cu motorizare înaltă, fără a fi necesare sisteme servo foarte complexe şi foarte scumpe. Sistemul prezintă un potenţial de dezvoltare considerabil chiar şi pentru cerinţele de viitor. Se poate spune că s-a făcut un pas înainte pentru "a construi ambreiaje fără energii/forţe de acţionare importante".

Descrierea funcţionării SAC (Self Adjusting Clutch)
La ambreiaje, forţa de acţionare este principial proporţională cu forţa de presiune asupra discului, respectiv cu momentul de torsiune transmisibil. Momentele de torsiune mai înalte ale motoarelor necesită o forţă de acţionare corespunzătoare. În cazul ambreiajelor convenţionale, forţa de presiune asupra discului este de 4 ori mai mare decât forţa maximă de acţionare a pedalei şi aceasta se majorează cu până la 40 % datorită uzurii discului pe durata de viaţă.

La ambreiajul cu ajuto-ajustare SAC, prin folosirea principiului "echilibrării forţelor" şi a unui mecanism de compensare a uzurii, raportul dintre momentul motor şi forţa maximă de acţionare se modifică în mod semnificativ spre forţe de pedală mai reduse.
Pentru realizarea principiului echilibrării forţelor la SAC se folosesc două forţe de arc deja existente. Pe de o parte este elasticitatea saboţilor dispuşi pe discul de ambreiaj, iar pe de altă parte arcul-disc a cărui caracteristică se modifică astfel încât să domine un raport mare intre forţa maximă si minimă.



Deoarece cele două forţe acţionează în sens contrar, la acţionarea ambreiajului prin limbile arcului-disc trebuie aplicată numai diferenţa de forţă dintre forţa arcului-disc şi forţa arcului saboţilor. În combinaţie cu o caracteristică foarte degresivă a arcului-disc (raport înalt de forţă max. / min.) şi cu o caracteristică adaptată a arcului saboţilor se pot realiza forţe de acţionare foarte reduse în "punctul de funcţionare Nou" . Dacă punctul de funcţionare al ambreiajului se modifică, de exemplu spre stânga în direcţia maximă a arcului-disc, atunci forţa de acţionare creşte masiv. În realitate acest lucru se întâmplă datorită uzurii garniturii de ambreiaj, care apare ca urmare a frecării la pornire, respectiv la schimbarea vitezelor. Din acest motiv a trebuit să se dezvolte un mecanism de compensare a uzurii. În condiţiile extrem de vitrege din clopotul de ambreiaj, s-a impus sistemul cu senzor de forţă prin intermediul unui al doilea arc-disc (arc-disc senzor) şi unui inel de ajustare din oţel dintre arcul-disc şi carcasa ambreiajului. Inelul de ajustare formează pe de o parte punctul de sprijin pentru arcul-disc şi, pe de altă parte el se sprijină de carcasa ambreiajului pe nişte rampe tangenţiale. În direcţie circumferenţială, inelul de ajustare este torsionat prin 2-3 arcuri elicoidale. Arcul-disc senzor serveşte ca senzor mecanic pentru detectarea uzurii şi se autoajustează în aşa fel încât în cazul unei creşteri a forţelor de acţionare, condiţionate de uzură, arcul-disc să se deplaseze la acţionare înspre direcţia motorului. Astfel, inelul de ajustare este descărcat de forţa axială şi se poate roti relativ faţă de capacul ambreiajului. Prin acest proces, arcul-disc se translatează corespunzător uzurii discului de ambreiaj, iar punctul de lucru al ambreiajului rămâne constant. Ca un avantaj suplimentar, gradul de uzură a discului de ambreiaj şi prin aceasta durata de viaţă se poate majora cu până la 50%.

3, SAC 2
Forţa de acţionare a pedalei de ambreiaj este în principiu proporţională cu forţa de presiune pe disc, respectiv cu momentul de torsiune transmisibil. Momentele de torsiune mari fac necesară o forţă de acţionare mai ridicată. În cazul ambreiajelor convenţionale pentru autovehicule de persoane, forţa de presiune pe disc este de circa 4 ori mai mare decât forţa maximă de acţionare a pedalei, care se majorează cu încă 40 % pe durata de viaţă a ambreiajului.

La ambreiajul cu ajuto-ajustare de tip SAC, datorită folosirii principiului "echilibrării forţelor" şi a unui mecanism de compensare a uzurii, raportul dintre momentul de torsiune al motorului şi forţa maximă de acţionare se modifică în mod semnificativ spre forţe de acţionare mai reduse. Pentru folosirea principiului echilibrării forţelor se folosesc la SAC două forţe de arc deja existente. Pe de o parte este arcuirea garniturii, care este dispusă între garniturile de fricţiune pe discul de ambreiaj, iar pe de altă parte arcul-disc a cărui caracteristică se alege astfel încât să se obţină un raport mare între forţa maximă şi cea minimă.

O măsură pentru reducerea suplimentară a forţelor de acţionare, respectiv pentru optimizarea procesului de acţionare o reprezintă conceptul modificat al SAC II. La acest tip de ambreiaj caracteristica senzorului de forţă este modificată de aşa manieră încât ambreiajul prezintă o sensibilitate de ajustare redusă la curse mari de acţionare. Acest lucru se atinge prin arcurile lamelare cu caracteristică degresivă şi un arc-disc senzor cu caracteristică liniară, care se sprijină în afara punctului de rotaţie a arcului-disc principal. În multe cazuri acest arc-disc senzor se poate integra direct în arcul-disc sub forma unor limbi suplimentare. Astfel se înlocuieşte complet arcul-disc senzor. Cu acest SAC II, forţa de acţionare la pedală, la acelaşi moment de transmisie poate fi redus redusă cu până la 15 %. Alternativ, se poate lăsa nivelul maxim al forţei de acţionare la valoarea iniţială iar potenţialul astfel rezultat se poate folosi pentru optimizarea caracteristicii ambreiajului.


Volanta LuK DMF - TOYOTA AVENSIS - COROLLA


Volanta LUK DMF 415 0215 10 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 583 EUR Pretul include TVA si transportul

*Varianta motor= pentru motoare cu volanta cu masa dubla
*Echipament vehicul= pentru vehicule cu cutie manuala
*Articol extins/Info extins= fara set suruburi
*Unghiul liber maxim [Grade]= 18
*Numarul de dinti(determinarea unghiului liber maxim)=5
*Jocul maxim [mm]= 1,6
*Articol extins/Info extins= cu saiba mansa alezor
*Numarul gaurilor de fixare= 8
*Articol extins/Info extins= fara bucsa de ghidaj



Produsul este compatibil cu:  (model: CDT250)

* TOYOTA
    o AVENSIS (T25_)
     + 2.0 D-4D  An de fabr.  04.03-11.08  85kw  116 CP
   
  o AVENSIS limuzina (T25)
     + 2.0 D-4D  An de fabr.  04.03-11.08  85kw  116 CP
   
  o AVENSIS combi (T25)
     + 2.0 D-4D  An de fabr.  04.03-11.08  85kw  116 CP
   
  o COROLLA (ZZE12_, NDE12_, ZDE12_)
     + 2.0 D-4D   An de fabr.  01.02-12.06  66kw   90 CP
     + 2.0 D-4D   An de fabr.  01.02-12.06  81kw   110 CP
     + 2.0 D-4D   An de fabr.  05.03-02.07  85kw   116 CP

  o COROLLA combi (_E12J_, _E12T_)
     + 2.0 D-4D   An de fabr.  01.02-02.07   66kw  90 CP
     + 2.0 D-4D   An de fabr.  04.04-02.07  85kw   116 CP

  o COROLLA limuzina (_E12J_, _E12T_)
     + 2.0 D-4D   An de fabr.  08.02-07.07   66kw  90 CP
   
  o COROLLA Verso (ZER_, ZZE_, R1_)
     + 2.0 D-4D   An de fabr.  04.04-03.09  85kw   116 CP
  

Volanta - BMW 3 - BMW 5 - BMW Z3


VOLANTA LUK DMF 415 0016 10  . . . . . . . . . . . . . . . . . 440 EUR  Pretul include TVA si transportul


*Varianta motor= pentru motoare cu volanta cu masa dubla
*Echipament vehicul= pentru vehicule cu cutie manuala
*Articol extins/Info extins= cu set suruburi
*Unghiul liber maxim [Grade]= 19
*Numarul de dinti(determinarea unghiului liber maxim)=6
*Jocul maxim [mm]= 1,6
*Articol extins/Info extins= fara saiba mansa alezor
*Numarul gaurilor de fixare= 8
*Articol extins/Info extins= fara bucsa de ghidaj




Specificaţie articole:
 Numar OE:
  BMW 1 222 510       
  BMW 1 223 420               
  BMW 1 223 518               
  BMW 1 223 550               
  BMW 21 20 1 223 420               
  BMW 21 21 1 223 518               
  BMW 21 21 1 223 550



Produsul este compatibil cu: ( Incepand cu anul de fabr. 04/1990 )

* BMW
    o 3 (E30)
      + 318 is  An de fabr.  09.89-08.91  100kw  136 CP

    o 3 (E36)
      + 318 is   An de fabr.  03.93-02.98  103kw  140 CP
      + 318 is   An de fabr.  09.95-02.98  103kw  140 CP

    o 3 Compact (E36)
      + 318 ti  An de fabr.   11.94-08.95 103kw  140 CP
      + 318 ti  An de fabr.   07.95-08.00 103kw  140 CP

    o 3 cupe (E36)
      + 318 is  An de fabr.  03.92-10.95   103kw   140 CP
      + 318 is  An de fabr.  09.95-04.99   103kw   140 CP

    o 5 (E34)
      + 518 i  An de fabr.  08.89-09.95   83kw   113 CP
      + 518 i  An de fabr.  08.89-09.95   85kw   115 CP

    o 5 Touring (E34)
      + 518 i An de fabr.  03.93-09.94    83kw  113 CP
      + 518 i An de fabr.  09.94-01.97    85kw  115 CP
      + 518 g An de fabr. 11.95-06.96    85kw  115 CP

    o Z3 (E36)
      + 1.8  An de fabr.  10.95-10.98   85kw  116 CP
      + 1.9  An de fabr.  10.95-03.99  103kw  140 CP

   

Postări populare