Nu găseşti ceva??? Sună la telefonul: +40737313750 sau SKYPE: ambreiajshop

Cautare pe shop ambreiaj

Mecanismul hidraulic de comanda al ambreiajului

Mecanismul hidraulic de comanda al ambreiajului
Ambreiajul mecanic cu discuri poate avea in functionare doua stari: cuplat si decuplat. Trcerea ambreiajului din starea cuplata (normala),in starea decuplata se obtine in urma actiunii de debreiere si se realizeaza prin intermediul sistemului de actionare, care desface legatura de cuplare.
Pentru a corespunde constructiv si functional, sistemele de actionare a ambreiajului trebuie sa indeplineasca o serie de cerinte:
          - sa asigure o cuplare rapida si o decuplare rapida si totala;
          - forta aplicata pedalei safie cat mai mica: 80120 N la curse ale pedalei de 80120 mm;
          - sa asigure compensarea automata a jocurilor datorate uzurilor normale ale ambreiajului, sa aiba o constructie simpla si sigura in utilizare.
Din punct de vedere constructiv sistemele de actionare pot fi de doua feluri :
Tipuri de sisteme de actionare a ambreiajului
Comanda hidraulica a ambreiajului, ca principiu de functionare si realizare constructiva, este similara comenzii hidraulice a franelor.
Mecanismul cu comanda hidraulica se compune, in principal din:
          - pedala ambreiajului 1, cu arcul de rapel 13
          - pompa centrala a ambreiajului 3, cu rezervor de lichid ce se monteaza pe torpedou in partea exterioara;

Ambreiajul cu comanda hidraulica
1- pedala ambreiajului; 2- tija pompei centrale; 3- cilindrul pompei; 4- pistonul pompei; 5- arcul pistonului; 6- conducta; 7- cilindrul receptor; 8- pistonul cilindrului receptor; 9- tija cilindrului receptor; 10- furca de debreiere; 11- surub de reglaj; 12- arc; 13- arcul pedalei; 14- arc; 15- discul condus; 16- placa de presiune; 17- arcul ambreiajului; 18- parghie de debreiere; 19- surub; 20- mansonul si rulmentul de presiune; 21- carcasa ambreiajului; 22- carcasa discului de presiune - cilindrul receptor 7, fixat de carterul ambreiajului prin intermediul unor suruburi; - conducta de legatura 6 dintre pompa si cilindru - furca de debreiere 10; - rulment de presiune 20.
La apasarea pedalei ambreiajului 1, pistonul 4 din pompa centrala se deplaseaza si trimite lichidul prin conducta de legatura 6, la cilindrul receptor 7, prin intermediul tijei 9, pistonul cilindrului receptor va actiona furca 10, producand debreierea.
La eliberarea pedalei ambreiajului 1, arcurile 12 si 13 readuc mecanismul in pozitia initiala.
Principalul avantaj al sistemului este efectul multiplicator obtinut prin adoptarea unui diametrupentru cilindrul receptor superior celui al cilindrului pompei de comanda.
Datorita vibratiilor grupului motopropulsor, cilindrul receptor are o fiabilitate redusa. Pentru a atenua acest efect, precum si pentru a spori durabilitatea rulmentului din mansonul de decuplare a fost promovata, in ultimii ani, solutia in acre cilindrul receptor este integrat mansonului de decuplare. Este suprimata astfel si furca al carei principal inconvenient este cel de transformare a miscarii de rotatie (in jurul articulatiei din carter) in miscare de translatie a mansonului de decuplare.
In figura sunt prezentate doua solutii:

Cilindru receptor integrat mansonului de decuplare
          a-cu etansare frontala;
          b-cu etansare radiala
Pozitia C dispusa deasupra axei, corespundestarii cuplate a ambreiajului, iar pozitia D, dispusa sub axa, corespunde starii de debreiere a ambreiajului. La solutia din figura 7.16a, deplasarea axiala a rulmentuuli de presiune 1 se face de catre pistonul 2 al cilindrului receptor 3 din bucsa 4. Accesul lichidului sub presiune se face prin racordul 5, etansarea fiind asigurata de garnitura frontala cu autoetansare 6. Mentinerea apasarii constante a rulmentului asupra arcului diafragma se face de catre arcul de cresterea diametrului activ al cilindrului receptor, dar prin deplasarea relativa a pistonului 1 fata de cele doua suprafete cilindrice concentrice ale bucsei 2, apar dificultati de etansare.

Postări populare