Diagnostica si solutii ale problemelor la ambreiaje
Nu decupleaza ambreiajul:
Probleme Externe:
- Lichidul sistemului hidraulic este contaminat, murdar
- Jocul liber excesiv al pedalei
- Aer in sistemul hidraulic
- Componentele sistemului de ambreiaj defecte sau uzate
- Suportul sau bucsa pedalei deteriorata
- Deformación de la pared de fuego o en los soportes del sistema de desembrague
- Deformarea de la perete sau a suportului sistemului de ambreiaj
- Lipsa de aliniere între transmisie și motor
- Arborele striat e ruginit, deteriorat
- Rulmentul, sau bucsa e uzata
- Furcă sau lagăr deformat sau uzat
- Defecte ale sistemului de actionare
- Cablu de antrenare al ambreiajului deformat sau uzat
- Volant slefuit incorect sau in exces
- Arcurile ambreiajului indoite
- Disc deformat sau deteriorat
- Ulei de transmisie inadecvatDisc condus deteriorat:
Problema:
- Zgomotos
- Instalarea incorecta a arcurilor.
- Deformarea sau deteriorarea discului.
Mantaua Cablului deteriorata:
Problema:- Pedala de ambreiaj tare cu trepidatii.
- Traiectoria incorecta a cablului, mantaua cablului deformata.
- In unele cazuri pot aparea probleme din cauza mariri fortei de frecare dintre cablu si manta datorita prafului sau a altor contaminatii – in aceste cazuri se recomanda inlocuirea cablului.
Arcurile ambreiajului sunt deformate:
Problema:
- Trepidatii
Cauza:
- Vehicol incarcat excesiv, folosirea franei de motor foarte des,folosirea neadecvata a ambreiajului, manipularea incorecta a vehicolului.
Disc condus deformat:
Problema:- Trepidatii
Cauza:
- Discul a fost instalat in pozitie inversa.
- Instalarea incorecta a discului poate provoca interferenta cu volanta, cauzand probleme in functionare.
Ruperea placutelor de frictiune:
Problema:- Trepidatii
Cauza:- Frana motor brusc, schimbarea vitezei brusc intr-o treapta de viteza inferioara,incarcarea exagerata a autovehicolului.Când placutele de frictiune sunt distruse este necesara schimbarea imediata a discului.
Deteriorarea garniturilor de frecare:
- Zgomot
Cauza:
- Deformarea discului de frecare se produce mai ales ca urmare a supraincalzirii si a reconditionarii defectuoase.
La decuplarea ambreiajului suprafetele deformate vor atinge atat suprafata discului de presiune, cat si pe cea a volantului, facand imposibila decuplarea completa.
Exploatarea autovehicolului timp mai indelungat cu un ambreiaj care nu decupleaza complet, determina uzura
prematura a sincronizatoarelor si a danturilor rotilor
schimbatorului de viteze.
Alte cauze:
- Rulment de presiune deteriorat, alinierea incorecta intre motor si transmisie.
Interferenta cu volanta:
Problema :
- Zgomot
Cauza:
- O cauza posibila poate fi rectificarea excesiva a suprafetei volantei, care provoaca contactul discului cu suruburile arborelui cotit,instalarea discului in pozitie inversa, sau folosirea unui disc cu marimea necorespunzatoare
- Daca volanta prezinta semne de supraîncălzire sau fisuri, trebuie înlocuit.
Problema:
- Joc liber excesiv al pedalei de ambreiaj, zgomot
- Instalatia incorecta a gulerului.
- Reglarea cursei libere a pedalei ambreiajului se face in mod diferit, in functie de tipul autovehicolului, deobicei reglarea cursei libere se face prin modificarea lungimii tijelor care transmit miscarea de la pedala la furca de decuplare.
Cauze ale zgomotului:
Externe:
- Reglaje incorecte in sistemul de ambreiaj
- Componente defecte sau deteriorate
- Mecanisme cu reglare automata deteriorata
Interne:
- Rulmentul de presiune uzat sau defect.
- Furca deformata.
- Pozitia incorecta a discului.
- șuruburile slabite